HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

12 Temmuz 2006

Kesinlikle yazmalıyım..

Geçen hafta bir kaza yaptım.Önemli birşey yok aslında.Fiziksel olarak hiç sorun yok ama aracım çok hasar aldı.Belki bu kaza yerli bir araba ile olsaydı cüzzi bir rakkamla hallolurdu.Ne yazıkki eski model avrupa bir araç olduğu için yüksek bir meblağ tutuyor.Sorum yok Kasko var di mi..
Di..il işte.
Yıllarca çalıştığım acentamı artık pahalı kaskoluyor diye değiştirirsem hiç çalışmadığım ama uygun olan yeni şirketten kaskolarsam olacağı budur işte.
Araç üzerime değildi alt komşumundu ve yıllardır bizde.Masraf olmasın diye üzerime almamıştım.Eski acentam komşumunda benimde komşumuz olduğu için vekalete vs gerek duymadan yetki kullanarak herhangi bir sorunda bana ödemeyi yapıyordu.şimdi şirketim Koç Allianz da bunu garanti ve taahhüt etmişti.Ayrıca acentam yine herhangi bir kazada mağdur olmayalım diye(aracımın parçası bulunmuyor yurt dışından geliyor) yetkili olmayan servislerde eksperin gelip görmesini ve raporunu yazıp şirkete yollamasınıda sağlıyordu.Bana Koç Allianz kasko poliçesini satan kişi bunuda taahhüt etmişti.
Ama değilmiş işte.Hiç de kazın ayağı öyle değilmiş.
Sırası ile..
Kazayı yaptım.Zabıt tutuldu.Araç her zamanki tamirciye çekildi.Dosya açıldı.Exper bey geldi.
Bana soyadı ilk söylendiğinde ben Eyvahhhh demiştim.ENGEL.Ewet soy adı engel.Umarım bir sorun olmaz dedim.Olmaz mı.........Oldu..
Biz o sırada orada değildik.Eksperimizzz ön sol farı(simleri dökük olduğu için) Sol aynayı(çok az çizik ve birazda eğik olduğu için Ön tamponu(ortadan 5 cm kadar japonla yapışık gördüğü için)
mekanik sorununu(o nedendir bilinmez) vermemiş.
Duyunca çıldırdım.Bu parçalar zaten 800-1.000 ytl ediyor.Aradım.Ben resmini çektim belki yarısını alırsınız belki alamazsınız bu genel merkezin onayında diyor.Diyorumki siz raporu yazın yollayın.Onlar ne vereceklerse ona göre alalım yaptıralım. diyorki experimiz sayın Engel bey aracınızı gidin yaptırın ben resmini çekeyim bittiğini göreyim ondan sonra raporumu yazar müdürlüğe yollarım paranızı alırsınız.Hasarım tahmini 3.200 ytl kadar.İyi de kardeşim siz bana daha bu hasrın ne kadarının karşılanıp ne kadarının karşılanmayacağını bile söylemiyorsunuz.Ben neyi yaptırayım.Tamirci liste çıkarttı faxladı.Biz bekliyoruz Sayın experimiz raporu yollayacak diye o bekliyor biz yaptıralım diye.Presedür böyleymiş.Koç Allianz ın uygulaması buymuş.
O zaman ben neden 90 model aracın Koç Allianz poliçesi için yüzde 65 hasarsızlıkla O(sıfır) model araç kaskosu kadar para ödüyorum ki.Sigortanın amacı ne ? Riskleri hafifletmek garanti altına almak değilmi?
Nerde benim risk garantim.Neden hakkım olanı alamıyorum.Bi dünya para ödediğim kaskom varken neden aracın bir kısmının hasarını cebimden karşılayayım.Hemde farın içinin simleri dökülmüş diye.Ben o aracı zaten yıllardır kullanıyorum.Kazadan önce kırık değildi ki.Poliçe kapsamında bir hasarım var.Kullandığım var olan bozuk kırık olmayan parçalar eski diye kapsam dışımı kalıyor.
Ben kendisine; İyi de beyefenndi neden o kadar para ödeyeyim ki cebimden dediğim de...
Nasıl olsa yaptıracaksınız öyle kullanamazsınız ki.... diyor.Sana ne ya.Nasıl istersem öyle kullanırım.Sen benim hakkım olanı versene.
Ha bi konuda şu...
Ben diyorum ki Beyefenndi bu aracın tamponu yok.Bekleyeceğiz.Yurtdışından gelecek.İşlemleri hızlandıralım.Siz araştırmanızı yapın.Raporu yazın gönderin merkeze.Nasıl olsa merkez faturaları görmeden bana ödeme yapmayacak.Ben cebimden ödeme yapacağım.Belki bana Yetli parça satan servis faturayı önceden verir ben ödeme yaptıktan hemen sonra.Mal gelene kadar bende mağdur olmam.Presedür işler.Ödememi alırım.Yok diyor. Olmaz sen git yap ödemeni getirt parçanı ne zamana kadar gelirse artık.Ben aracı tertemiz görmeliyim..
Haydaa..Bu ne şimdi.Nasıl bir anlayış.Deli oldum yaa..
Sinyalim aynam farım sis lambam ön panjurum yok.Tamponum kırık öleee geziniyorum.Yan kapıdan araca giriyorum.
Ben şimdi kimi kime şikayet edeyim.
150-200 ytl daha az ödeyeyim diye mis gibi komşum acentamı mis gibi eski kasko şirketimi küstürdüğümemi yanayım.
Bu haksızlığa boyun eğmek zorunda olduğumamı
Koç Allianz kasko poliçem olduğu halde cebimden çıkacak paraya mı.........
Sigorta ettirenin hesabına araç üzerinize olmasa bile ödeme yapılır diyerek beni mağdur eden satış yapan kişiye inanmamı
4 yıldır artık komşum olmayan nerede olduğunu bilmediğim komşumdan vekalet almak için onu nasıl bulabileciğime mi............

Kıssadan hisse..Ucuz etin yahnisi..

12 YORUMLAR:

<

< <