HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

19 Nisan 2006

OLMAMALIYDI......

Kızgınım..Çok kızgınım..
Kızgınlığım sadece Hürriyet gazetesine Xtraya(Elif) değil.Bir çok kişiye hatta kendime..
Neden..?
İlk olarak olaya balıklama daldım.Yani haberi öğrenince şok oldum.Blogumun bilinmesinden deşifre olmasından dolayı bir korkum yoktu.Güncelerimiz her ne kadar bize özel olsa da sonuçta web ortamında genele açığız.Bunu bildiğimden sonradan pişman olacağım,başkaları öğrenince o kişiler hakkında yazdıklarımı üzülebilecekleri,yüzlerine söylemediğim duygularımı zaten hiç arkalarından da (burada) dile getirmemiştim.Ama yinede diğer arkadaşlarım adına üzüldüm,kızdım.Sanırım biraz fazla fevri davrandım Xtraya karşı.(Bu arada ona hakaretler eden ben değilim.Her yorumumun altında kesinlikle adım yazılıdır.)Bu onu savunma, taraf olma vb tarzı bir yazı değildir.
Tamamen kendi düşüncelerimdir.
Bir kaç blog yazarı arkadaşa da kızgınım.İnsanlar birbirleri ile aynı fikirde olmayabilir.Olmak zorunda da değildir.Aylarca birşeyler paylaşıp bir günde ayrı fikirlerde olmak önceki paylaşımların hata olduğu ya da dostluğun bitmesi veya uzaklık soğukluk anlamına gelmemelidir.
Koskoca web ortamında bizim grubumuz mutlaka bir gün, bir şekilde, bir yerde haber olacaktı.
Şişmanlık ve net her zaman satmıştır.
Mantıklı düşününce Bu haberi gazeteye Elif verdi veya vermedi polimiğine girmeyeceğim ama o vermeseydi bile bizim linklerimize ulaşmak hiçde zor değildi.
Hemen hemen hepimizde birbirimizin linkleri var.En başta Diyet Kardeşliği blogunda site görüntülerimiz ile var.Gazete haberi olmadan linkleri bilenler ya da konu ile ilgilenenler dolaşıyordu .Haber sonrası(ki sanırım artık dolaşan yoktur.bıkmışlardır.) çok ziyaretçileri oldu adresleri haber olan arkadaşlarımızın.Ama bu zaten bi şekilde bir gün olacaktı.

Elifin büyük hatası olayı öğrendiği zaman üyelere mail atmamak bi şekilde haber vermemekti.
Ayrıca bizi bir araya topladı ve çekildi.Sorunları vardı.Ben kendisinden telefon dahi istediğim halde (onu merak ettim,yardımcı olabileceğim bir konu olabilirmi amacı ile) bana verdiği numara aylarca geçici olarak hizmete kapalıydı.Hiç bir şekilde yorumla dahi aylarca bize katılmadı,paylaşımda bulunmadı.Bloglarına yazmadı.
Olayın haber boyutu ortaya çıkınca büyük bir zevkle bize haber vermeden ( ben takdir ediyorum kendisini aslında.Eğer amaç ticaret ise ki.... öyle eski blogları DK.com a yönlenmiş durumda .....güzel bir zafer kazandı.Kafası güzel çalıştı.Bundan güzel bir reklam olamazdı.) gazeteci hanım ile görüşerek bizim oluşturduğumuz grup hakkında fikirve yorum beyan etti.
Onlarla diyaloğa girmeliydi ya da girmemeliydi diye tartışmak anlamsız.Belki ben bile yapardım bunu.Ama haber vermek zorundaydı.Eğer kendini grubun lideri ve kurucusu olarak görüyorsa bir lidere yakışacak gibi davranıp menfaatlerinden önce diğer kişilerin durumunu gözden geçirmeliydi.

Kızgınlığım ayrıca blogunu kapatanlara ve bu olaydan gerçek anlamada mağdur olup sıkıntı yaşayanlara..Aranan her bilgiye ulaşabildiğimiz bir ortamda neden bu kadar özele girerek kendilerini lanse ettiler.Yani yazdıklarının yada yorumlarının sonradan kendilerine zarar verebileceğini neden düşünmediler.Kimbilir ne kadar sıkıntıya düşen arkadaşımız oldu..

Tabi ki en büyük kızgınlığım yılların Hürriyet'ine..Web deki haberin olduğu sayfaya yolladığım yorumu aynen burada da yapacağım.
Gazetecilik bu kadar ucuz olmamalı.Milyonların sorumluluğunu üstlenen basın bu işi bu kadar basite indirgememeli.Kapyala yapıştır yöntemiyle nette 2 tıklama ile koskoca pazar ekinde 2 sayfa yayınlamak ne kadar ucuz ve basit bir yöntem.Bu grubun üyeleri bizlere,sizlere danışılmalı gerekirse o telefon konuşmaları yada maillaşmalar bizlerle sizlerle yapılmalıydı.
Unutulmamalıdır ki Grupları liderler kurar ama grubu grup yapan üyelerdir.

7 YORUMLAR:

<

< <