HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

03 Ocak 2006

PIRASALI PATATESLİ KOL BÖREĞİ

PIRASALI PATATESLİ KOL BÖREĞİ



Sayfamın adı HERŞEY olduğu için her ne kadar diyet kardeşi de olsam herşey hakkında da yazmalıyım di mi..?
Mesela hamur işleri ...
Hamur açma deneyimim aslında yoktur pek.Ama eşim de bende yufkadan bıktığımız için geçen hafta sonu aklıma bu böreği yapmak geldi.
Sonuçta bir kocam ve çocuklarım var.
İyiki de yapmışım.Uğraşmama değdi.



Benim büyük tepsim ve fırınım yok.Mini fırına göre yapsam kimseye yetmeyecek.Kayınvalidemin fırınında onun tepsisinde pişirdim.



HAMUR MALZEMELERİ

-1 yumurta
-1/2 su bardağı sıvı yağ
-1 kiloya yakın un(ama kesinlikle aldığı kadar demek daha doğru)
-3/4 su bardağı süt veya yoğurt(ben sütü tercih ettim.)
-tuz(tuz az olsun iç malzemeyede ekleneceği için fazla gelebilir)
-2 tatlı kaşığı sirke
-Arzuya göre karbonat yada kabartma tozu da eklenebilir(ben eklemedim)
-Açmak için buğday nişastası

İÇ MALZEMELERİ

-1 kilo pırasa
-4-5 adet büyükçe patates
-1 büyük soğan
-250-300 gr kıyma
-tuz
-karabiber

Hazırlanması

Hamur malzemelerinin hepsi derin bir kap içinde yoğurulur.Kulak memesi kıvamına gelince hamurdan 20 beze yuvarlanır.( Ben 40 yaptım.5 erli gruplar halinde açtım.)Üzerine nemli bir bez örtülüp dinlenmeye bırakılır.Hamur dinlenirken iç malzeme hazırlanır.
Pırasalar ince ince kıyılır.Soğanla beraber yağda öldürülür.(yağını arzuya göre ilave edin.)Suyunu çekince kıyma eklenir kavrulmaya devam edilir.Kıyma da suyunu çekince küp küp doğranmış patatesler harca eklenir.Teflon yavada karıştırarak kavrulur.Arzuya göre tuz,karabiber,kırmızı biber eklenir.Patatesler çok pişmeden hafif diri kalacak gibi ocak kapatılır.İç harç soğumaya bırakılır.
Harcımız soğurken dinlenen hamuru açma kısmına geçelim.
bezelere ayırdığımız toplar merdane yardımı ile nişastayla yemek tabağı büyüklüğünde açılır.(un ile değil bol nişasta ile açacağız)Açtığımız hamurlar üst üste 5 li yada 10 lu gruplar halinde yine nişasta ile incecik açılır.Hepsi birden.her 5li yada 10 lu hamur grubu tek tek ortadan kesilir.
Geniş kısmına soğuyan iç harç tek sıra olarak düz çizgi gibi yayılır.ve harçlı kısımdan sarılarak rulo yapılır.Yuvarlak tepsiye ortadan yada en geniş kısımdan sarılarak yerleştirilir.Her 10'lu yada 5'li grup aynı işlemi görerek tepsi yuvarlana yuvarlana doldurulur. Resimdeki gibi kesilir.
Son işlem yine arzuya göre üzerine eritilmiş yarım paket margarin yada tereyağ gezdirilip buz dolabında 1 saat dinlendirilir.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirilir.
Afiyet olsun.

NOT:
10 lu gruplar halinde açarsanız açtığınız zemin geniş olmalı.Ben masada açtığım için ve pekde deneyimli olmadığım için 5'li grubu tercih ettim.
Bazı yerler açarken yırtıldı.Rulo yapılacağı için hiç sorun olmuyor.
Hamurum arttı.Onlarıda ufak ufak açıp peynirli gözleme yaptım.Nefis oldu
Bir de... :) Fırından çıkar çıkmaz ailece yemeye başladığımız için pişmiş halinin fotoğrafını
çekemedim.Unuttuk.
Hem merdana hem oklava kullandım.
Tepsi doldurulurken hamuru değilde tepsiyi döndürün.Böylece hamur genişlemiyor,dağılmıyor.

7 YORUMLAR:

    • At Çarşamba, 04 Ocak, 2006, Blogger d@li NE DEMİŞŞ..…

      <Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi./p> < 

    • <
    • At Perşembe, 05 Ocak, 2006, Blogger vedazamani NE DEMİŞŞ..…

      enfes olmus,
      bizim burada yufka bulma olayimiz olmadigi icin bende hep kendim acarim, seninki gibi guzel olur,
      pirasali ne hosdur simdi onun lezzeti, benimkilerde gecen gece kiymali borek diye sayiklayip duygu somurusu yapiyorlardi bana,
      ben zayiflayacagim diye onlar acliktan oleceklermis guya hahahahhaha
      ellerine saglik. afiyet olsun yaramazlarina, damata./p> < 

    • <
    • At Perşembe, 05 Ocak, 2006, Blogger HULYA NE DEMİŞŞ..…

      Bu yapılır mı şimdi? Biz diyet yapalım diye uğraşıyoruz, sayfana bir giriyoruz kocaman bir tepsi börek! Zaten krizlerdeyim.Şaka şaka!! çok nefis bir tarife benziyor ben diyette olsam da evdekilere yapayım bari.Ev yapımı börek yemeği çok özlemişim ama ne yazık ki kendim yufka açmayı hiç denemedim. Kayınvalidem geldiği zaman o tepsi tepsi açıyor. O gelince 1 haftada tam 5 kg. alıyorum.Kendine iyi bak:-)/p> < 

    • <
    • At Perşembe, 05 Ocak, 2006, Blogger ARZUM NE DEMİŞŞ..…

      İhanett başlığı ile yazmalıydım ama :))
      Hülya inan benimde deneyimim yok bu konuda.HAlimi bir görseydin açarken.HEr yerim hamur ve nişastaydı.Ama ufakları merdane ile büyüdükçede yamuk yumuk oklava ile açtım.Ruloda kayboluyor yırtıklar.Çokda güzel stres attırıyor.Bence dene nişasta kolaylaştırıyor açmayı./p> < 

    • <
    • At Perşembe, 05 Ocak, 2006, Blogger d@li NE DEMİŞŞ..…

      < 

    • <
    • At Cuma, 06 Ocak, 2006, Blogger tontontombo NE DEMİŞŞ..…

      < 

    • <
    • At Cuma, 06 Ocak, 2006, Blogger ARZUM NE DEMİŞŞ..…


      Evet aslında bunu çok az yağlısı yapılabilinir.Ama inan bu da ağızda eriyordu.O koca bir üçgeni yedim valla:)))))

      Tontoncuğum yeterki gel.Ben yenisini tazeciğini yaparım size .Ne demek efendimm/p> < 

    • < <Yorum Gönder
<

< <