HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

15 Kasım 2005

Uzman Yardımı

Arkadaşlar Cerrappaşa’daki tedavimden bahsetmemi istemişlerdi.
Aslında ben orada tedaviye bebişlerimden önce başlamıştım.(keşke devam etseymişim.)O dönemde 2 randevu sonrası yarım bıraktım.Ama aşağı yukarı teşhisim belliydi.İnsülin Direnci !
Biraz detaylı anlatacağım.SSK dan yararlanmak isteyen arkadaşlara kolaylık olsun.

Bundan birkaç ay önce doktor kontrolüne girmeye karar verdim.Sigortalı olduğumdan SSK dan yararlanmak istedim.Sağlık Bakanlığı Osmaniye dispanserinden telefonla randevu alıp gittim.Randevu teli:300 80 80.Telefon ile alınan tüm randevular öğlen 13.00 ile 15.30 arasına veriliyor.Dahiliyeden randevu alacaksınız.
Orada Obezite olmadığından beni Samatya’ya sevk ettiler.Samatya’ya Sevk ve vizite kağıdı ve Sağlık karnemle gittim.Bir kez sevk almanız yeterli.Bir daha gerekmiyor.Telefonla randevu alamıyorsunuz.Sevkinizi diabet yazan yere gösteriyorsunuz.(Uygun zamanı kollayın.Çok yoğunlar.Doktor ile görüşmek imkansız randevunuz yoksa)Randevumu aldım.Ama tarih çok ileriydi.
Orada konuşmalara şahit oldum.Eğer istenirse Osmaniye Cerrahpaşa’ya da sevk veriyormuş.Eskiden Tıp Fakültelerine sevkler 6 ay içindi.Şimdi 1 aya düşürmüşler.
Durur muyum? Hemen Osmaniye’den yeni randevu alınır.Gidilir.Cerrahpaşa ya sevk istenir.
Cerrahpaşa Tıp Fak. Telefon ile randevu verebiliyor.414 30 00 dan Endokronoloji bağlatılacak.Telefona çıkan hemşire hanım size randevu veriyor.Bana verilen randevu Samatya’nınkine göre daha yakındı.Randevu tarihim geldiğinde Sevk kağıdım ,Sağlık karnem,Vizite kağıdım ile oradaydım.(Erken gidin.Saat verilmediğinden ilk gidenden başlanarak muayeneye giriyorsunuz.Hatta aç ve erken gidin.Doktor tahlil verirse ve erken muayene olabilmişseniz(hoş sat 9,30 10,00 dan önce pek doktorlar gelmiyor ama...) tahlilleriniz labarotuar da yaptırma şansınız olsun.Hatta muayene olmadan önce her ihtimale karşı Labaratuar dan sıra fişi alın bulunsun.Muayeneden önce Protokol almalısınız.O kadarını da orada sorun artık.J
Bu arada eğer Sevkli iseniz ücret ödemeyecekseniz kesinlikle sevk kağıdınızın sağlık karnenizin ve vizite kağıdınızın en az 2’şer adet fotokopileri de yanınızda olsun.Orada fotokopi bulma ihtimaliniz çok zayıf.Hastane dışına çıkmalısınız.Gidenler biler Hastane çok büyük. J)
Gelelim benim randevuma.
Doktor seçme şansınız ilk muayenede yok.Benim meayeneme doktorum asistanı ile girdi.Aslında iyi insanlar ama asistanında öğrenmesi gereken vaka durumunda olduğumdan
1-kendimi kobay gibi hissettim.
2-Panik ve heyecanlıydım
3-Onlar işin birazda bilimsel ve ders boyutunda olduğundan psikolojik baskı hissettim
4-Her şey çorba gibi oldu.Hiçbir şey anlamadım.
5-Yıllar önceki dosyam önlerindeydi.Kocaman yazılarla 105 kilo.TAKİPSİZ yazılıydı.(ara verdiğimden takipsiz kararı çıkmış hakkımda).
Neyse ki yapılması gereken tahliller verildi bana.Ama o gün yaptıramadım.Tahlillerin bazıları Regl gününüzün 2 ile 7. günü arasında olacak.Bazısı açken..Bazısı ise tok karnına vs derken ben 1 ay boyunca belirli günlerde Cerrahpaşa ile iş arasında mekik dokudum.Sonunda tüm tahliller yapıldı bitti .
O arada benim Samatya ile randevu tarihimde geldi.Orada da çok şirin(ama o kadar yoğun ki şirinliğini gösteremiyor.)bir uzman hekimimiz var.Gerçekten konusunda uzman bir bayan.O tahlillerimi gördü.Kortizol denilen hormonun ilaçsız olamayacağını akşam yatmadan Dekort denilen ilaçtan içmem ve sonra sabah aç karnına o tahlili yaptırmam gerektiğini söyledi.Ve yine benim bu sırada Cerrahpaşa daki randevum geldi.Tedirgindim.Aynı olaylar olacak diye korkuyordum.Ama umduğum gibi olmadı neyse ki.
Oradaki bir bayan hekim tez yada araştırma çalışması yapıyormuş.25 ile 45 yaş arası obez hastalara o gün kendisi bakmak istemiş.
Bende o gruba girdiğimden bayan hekimin yanında buldum kendimi..Huzur verici şirin
Sempatik ve işin psikolojik boyutu ile de ilgili bir kişiydi.Ayrıca çok güzel J
İsmini yamıyorum.İzni olursa yazarım.Bana epey bir tahammül etti.
Doğru bildiğimiz ne kadar yanlış var.Ne kadar hata yapıyoruz kendi uygulamalarımızda aslında..Mesela ben İnsülin hormonumun tahlil sonuçlarına baktığımda çıkan sonucum normal değerlerdeydi.Fakat onlar nasıl hesaplama yapıyorlarsa (hiç anlamadım)insülinim çok yüksek olduğu çıktı.Bir reçete yazarak beni diyetisyen arkadaşına yönlendirildi.Kilom ve aktivitem doğrultusunda bana kişiye özel bir liste verildi.Ayda bir değişecek olan bir liste ve değişim tablosu.
Bu arada benim hatam yıllarca bazı sorunlar yaşayıp da uzmana gitmemem oldu. Sivilceler,sivilcelerin sonradan iz bırakması,vücutta bazı lekeler,kararmalar,şeker krizleri,kilonun artması,ani öfkeler....tüm bunlar hormonlarımın dengesizliğinden kaynaklanıyormuş.
Çok uzun bir yazı oldu biliyorum.Ama belki deneyimlerimin sizlere bir faydası olur.
İlaçlı olacak Kortizol tahlilimin de sonucunu aldım.Çarşamba günü Samatya da randevum var.Hadi bakalım hayırlısı bana.......
Bir kahve arasından sonra İnsülin Direncinden ve Metobolik sendrom dan bahsedeceğim.

3 YORUMLAR:

<

< <