HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

22 Kasım 2005

KEFİR

Bu gün kefir hakkında yazacağım.
Aslında uzun yıllar önce duymuştum adını.O çok sevdiğim Şehnaz Tango dizisinde
Sevgili Şehnaz, kocaman olmuş bebeklerine her sabah zorla kefir içirirdi.
Merak edip araştırmıştım.Üzerinde çok durmadım.Son yıllarda adından çok söz edildi.Yazın, Mısır çarşısında gezinirken(bir sürü bitkisel karışım alırken) kefir kavanozlarını gördüm.
Hemen aldım bir kavanoz.İçinde küçük kefir taneleri ve süt vardı.
Evdekiler tadını pek sevmedi.Uzun süre içmedik durdu bir kenarda.En son bir ay önce komşuma ödünç verdim .
Ama hafta sonu Taylan KÜMELİ’nin bir TV programında Kefirin, çok şeker tüketen çocuklara verilmesi gerektiğini hatta insülin ve şekeri düzenleyici olduğunu öğrendim.Özellikle gece uyumadan önce içilirse uyku sırasında oluşan şeker düşüklüğünü dengeler ve sabah çok aç olmayı, şekerli ve karbonhidratlı gıdaları sarılmayı engellermiş.
Hemen komşumdan kefirimi geri istedim :)Ayıp oldu ama ne yapayım.Mısır çarşısına gidemem ya..
Dün gece evde zorla kefir içirmeye çalışan ben, elimde bir bardak eşim dahil çocukların peşinde koştum durdum.
Hepsi iki yudum ancak içti.
Çok kızdım ama bende ancak bir çay bardağı içebildim.Zamanla alışacağız bu tada.
Kefiri alırken Aktar bana bilgi verici kefir hakkında bir yazıda vermişti.Onu taradım.
Nasıl yapılacağı yazıyor.
Araştırdığım kadarı ile kefir taneleri asla metale değmemeli, mayalandıracağınız kavanozun kapağı dahi metal olmamalıymış.
Benim kefirler üremedi.Aktar 1 ayda mahalleye dağıtırsın demişti aslında.Neden üremediler anlamadım.Belki de dişi değil bunlar erkek kefir :)))
Size tarama yaptığım kefir bilgilerini de eklemeye çalıştım.Ama olmadı.Resim yükleyemiyorum.Yaaa ben ne kadar acemiyim

2 YORUMLAR:

    • At Çarşamba, 23 Kasım, 2005, Blogger xtra NE DEMİŞŞ..…

      http://www.imageshack.us adresine giriyorum ve host it ile resmi yüklüyorum. Sonra buradan aldığım kodu blogumda mesaj yollarken kullanıyorum.
      Bir de "demek halı silkiyorsun? seni gidi seni.."
      Canım ben de elbette silkiyorum fakat sabah erken saatlerde.
      Ayrıca sokakta halı yıkanmasına fevkalade karşıyom. Eğer bunu da yapıyorum dersen sana yorum yazmadan evvel destur çekeceğim.
      Bu kadar laf ediyorum, aramız bozulacak diye çekiniyorum valla..

      Kefir husundaki bilgilerini bekliyorum. Mayalandırma vs...

      Öptüm../p> < 

    • <
    • At Perşembe, 24 Kasım, 2005, Blogger ARZUM NE DEMİŞŞ..…

      Alemsin yaa.Yok o kadarda değil.Sokakta yıkayamam.Ne vaktim var ne de eşim izin verir buna.:)
      Ama inan izin verse ayda bir kenarda köşede yıkarım valla.
      Ne yapayım yaa halı makinası yeteri kadar temizlemiyor.EEeee evde 2 tane bebiş olunca ve birde alerjili doğmuşlarsa..Vaktim ve iznin olsa ha bide gücüm kesin yıkardım.
      Aramız neden açılsın aslaaaaa..
      Yöntemini deneyeceğim belki başarırım.
      Bende çok çok öptümmmmmm/p> < 

    • < <Yorum Gönder
<

< <