HeRşEy

Her şeye dair ...Hayata, Sevgiye, üzüntüye, eve,işe,eşe,bebişlere,kilolara :) kısaca herşeye dair....

15 Kasım 2005

İnsülin Direnci,Metabolik sendrom,Glisemik -indeks



Aslında konuda otorite değilim tabi ki..Ama bu sorun başımda olduğundan çok fazla araştırma yaptım.
Kendi bilgilerimin haricinde bazı linkler vereceğim.Belki sizlerde de bu hastalık vardır ve habersizsinizdir.
İnsülin Direnci...
Sanırım ben 75 li kilolardayken ilk aşamalarındaydım bu hastalığın.Hemen belirteyim babam şeker hastası.Kendine insülin iğnesi yapıyor.Çantasız hiçbir yere girmez.Bir sürü ilaç,ölçüm cihazı,iğne vs.En had safhada..Bende ki durum çok farklı tabii.Tam tersi.
Şekerim hep düşüktü.Sevinirdim.Sabahları tatlılara saldırırdım.Ama gerçeği ne bileyim..
Şeker isteği ile başlıyor.Sürekli açlık hissediyorsunuz.Yedikçe(Kalorili yani glisemik endeksi yükek gıdalar)kısa süre sonra yeniden acıkıyorsunuz.
Glisemik endeksi düşük gıdalar tüketmeliymişiz.
Endeksi düşük gıdalar
Kepekli ekmek
Kuru bakliyatlar
Kepekli makarna
Özellikle kalorisiz çorba(diyet kardeşliğindeki çorba tarifi harika)
Yağsız et
Balık
Sebze
Salatalar
Endeksi yüksek gıdalar
Şekerli her tür gıda
Kek pasta börek çörek poğaça vs.
Beyaz ekmek makarna pilav

Aslında herkesin bildiği şeyler..Endeksi yüksek gıdalar çok çabuk hazmedildiğinden midede kalma süreleri kısa olduğundan açlık çabuk hissediliyor.Düşük endeksli gıdalar ise midede uzun sürelerde hazmedildiğinden açlık hissi yavaşlıyor.

Scan olayımı çözer çözmez Cerrahpaşa dan aldığım listemi ekleyeceğim.

Google dan Glisemik endeks diye araştırılırsa endeks değerlerinin belirtildiği bir listeye ulaşılabiliniyor.
Metobolik sendrom da biz tombikler için göz ardı edilmemesi gereken bir durum.

Link verdim.Umarım doğru yapmışımdır.Acemiyim henüz.
Ve İnsülin Direnci.......Kabusum
Pankreas bu hormonun üreticisi.Normalde yemek yediğiniz zaman şekeriniz yükselir.Pankreas bu sinyali alınca İnsülin salgılayarak şekeri dengede tutar.Hücreler insülini emer.Bu normal insanlar için geçerli.Benim durumumda insülin salgısına kadar aynı ama salgılanan insülini hücreler kullanmıyor yada kullanmak istemiyor.Direnç gelişiyor.İnsülin açıkta kalıyor.Bu yüzdende şeker düşüyor.Açlık hissediliyor.Hatta şekerli gıdalara taarruz.Kontrol altına alamayıp endeksi yüksek gıdalar tüketirsem kısa süre şekerim yükseliyor.Pankreas insülin üretme sinyalini alıp salgıya başlıyor.Ve hücreler yine insülini kabul etmiyor.Bu arada insülin gıdaları yağa çevirme özelliğine sahip.En dirençsiz yere yağ hücrelerine yerleşen insülin açıktırmaya ve yağa dönüştürmeye devam ederken yemek yenildikçe bu kısır döngü devam ediyor..
Sonuç........
Bir gün pankreas beta hücreleri insülin üretmekten yoruluyor bu metobolik bozukluk yüzünden artık vücutta hiç insülin olmuyor.Şekeri düzenleyecek bu hormonun azlığı yada hiç üretilemesi nedeni ile ikişi artık diabet hastası olarak klinik vaka yerini alıyor.İnsülini ise karnından yada bacağından yaptığı iğnelerle telafi ediyor.Sanırım henüz o boyutta değilim.Ama adayım.Şu an bana hiperünsilner deniliyor.İşte son aşama da artık diabetim dediğimde zayıflama başlıyor.Çok kişide izlediğim durum bu.Kısaca şekerinizin normal sınırlardan daha düşük olması da şeker hastalığına adaysınız anlamına geliyor.

Diğer etkileri....

Kilo artışı
Leke oluşumu
Ani öfke
Karaciğer bozukluğu(ki bu çok önemli..Karaciğer çok yoruluyor)

Tedavisi......

Uzman hekim eşliğinde düzenli olarak bu tür rahatsızlıklar için üretilmiş bir ilaç kullanmak
Düzenli egzersiz
Kilo vermek

Tüm bu yazılanlar kendi fikirlerim ve gözlemlerim değildir.Linkler vereceğim.Dataylar sanırım o sayfalarda daha fazla............
Lütfen kilo sorunundan şikayet eden arkadaşlar uzman hekime önce Dahiliye sanırım sonra Endokronolojiye(endokrin yada metobolizma uzmanı) baş vurmadan diyet yapmayın.Sadece Diyetisyen yeterli değil.

Link veremiyorum.Verdiğim linkler görünmüyor.Ama ilgilenenler Google dan insülin direnci ,glisemik indeks,metobolik sendrom ve sendrom x diye aratırsa sanırım yeterli bilgiye ulaşabilirler.


6 YORUMLAR:

    • At Salı, 15 Kasım, 2005, Blogger sheker NE DEMİŞŞ..…

      < 

    • <
    • At Salı, 15 Kasım, 2005, Blogger Pinky NE DEMİŞŞ..…

      < 

    • <
    • At Salı, 15 Kasım, 2005, Blogger vedazamani NE DEMİŞŞ..…

      < 

    • <
    • At Çarşamba, 16 Kasım, 2005, Blogger xtra NE DEMİŞŞ..…

      Şu kısır döngü gerçekten içinde bulunduğum durumu yansıtıyor.
      Benim de kilom sağlığımı tehtid eder duruma geldi.
      Acaba gerçekten ben de Cerrahpaşa'ya devam etsem mi?
      Senin yaşadıklarını biraz daha okuyup öyle karar vereyim en iyisi.
      Bunları anlatıp bizi bilgilendirdiğin için sağol canım. Çok yararlı oluyor./p> < 

    • <
    • At Çarşamba, 16 Kasım, 2005, Blogger aynur NE DEMİŞŞ..…

      bende ikinci hamimleligimin son uc ayinda seker problemi cikti. Hastanedeki diyetisyenle bana bir diyet verildi. Listede her ogun yeme gereken carb (turkecesi karbonhidtar olacak herhalde)ama verdikleri carb miktari cok dusuktu bende acliktan olmemek icin sadece carbi dusuk olan yemekleri yemistim> o zaman arastirma yaparken glisemik endeksini buldum ve uc boyunca insulin ignesi kullanmak gunde 5 kere sekeri olcup kontol altinda tutmayi basardim. dogum sonrasi seker rahatsizligi kalmdi. Ama doktorlar ileri yaslarda tekrar cikabilecegini soylediler. O yuzden kiloma cok dikkat etmeliyim. Sana kolay gelsin dogru yolda ilerliyorsun.
      basarilar/p> < 

    • <
    • At Çarşamba, 16 Kasım, 2005, Blogger ARZUM NE DEMİŞŞ..…

      Veda Zamanı..Bende bol şans diliyorum..Bu gün benim şansım iyiydi..Sizler sayesinde..
      Xtra..Evet bence hiç vakit kaybetme derim ben..Benim kontrollerim artık aylık olacak.
      Bence bir an önce bir metobolizma uzmanı ile tanış..Zayıflamamızı zorlaştıran metobolik sorunlar olma olasılığı muhtemel bizlerin.
      Ay Işığı..Genelde hamileliklerde şekerin çıkma olasılığı yüksek.Benimde başıma geldi bu.
      Umarım ilerki dönemlerde de bu rahatsızlığa yakalanmazsın canım../p> < 

    • < <Yorum Gönder
<

< <